"Alle betrokkenen moeten aan dezelfde kant aan het touw trekken willen ze elkaar versterken"

Wie is John Kimmel?

J.W. (John) Kimmel (geb. 1949)


Van 1971 – 1994 Carrière in de IT-industrie (HW, SW en Services)

Opgegroeid en "opgevoed" bij Amerikaanse IT multinationals. Via de Nederlandse software industrie (o.a. directeur / DGA van Grote Beer – Delft), gaandeweg een passie ontwikkeld voor ondernemen in het MKB en in het bijzonder met jonge, innovatieve ondernemingen en ondernemers.

Sinds 1994 actief als

  • ondernemer
  • investeerder
  • adviseur
  • commissaris
  • klankbord en intermediair

Heeft "aan alle kanten van de tafel gezeten"

  • als salesman en salesmanager bij multinationals
  • als directeur Benelux voor een Amerikaanse multinational
  • als Raad van Bestuurslid van een Nederlandse software en services organisatie
  • als directeur / aandeelhouder van een software huis
  • als oprichter / financier van jonge innovatieve ondernemingen
  • als beheerder van een investeringsfonds

John Kimmel vandaag

John Kimmel is met Parkgraaf Participaties “Ondernemend en begeleidend Investeerder”. Verder is hij actief betrokken bij alles op het gebied van Ondernemerschap in de Regio Rotterdam als:
  • Voorzitter van de World Trade Center Business Club – Rotterdam
  • Voorzitter van het Comité van Aanbeveling van de relatienetwerkbeurs People’s Business – Rotterdam, zie website
  • Oprichter en grootaandeelhouder van een ICT – services onderneming
  • Commissaris
  • Onderhandelaar bij bedrijfsovernames in het MKB
  • Adviseur van financiële instellingen
  • Studentenbegeleider Erasmus Universiteit Rotterdam, RSM
  • Coach en Sparring Partner voor ondernemers

John Kimmel als mens

John's eigenschappen zijn terug te vinden in zijn manier van zaken doen. Hij wordt gekend als:
  • pragmatisch
  • resultaatgericht
  • heldere communicator
  • recht-door-zee
  • "Rotterdammer"
  • gedreven
  • "aanjager"
Verder kookt hij graag, is een ervaren golfer en maakt hij graag muziek.
Parkgraaf Participaties - John Kimmel

Waarom ondernemer?

Passie, emotie, hoogte- en dieptepunten

>> Meer informatie

Waarom gaat het vaak mis?

De belangrijkste faalfactoren

>> Meer informatie